ویندوزفون شاید جایگزین آیفون شود
محمود رودینی
welcome to my weblog

در حالی که بازار تلفن همراه و به*ویژه فروش گوشی*های هوشمند تا کنون رشد فوق*العاده*ای داشته، انتظار می*رود تا سال 2015 سیستم عامل ویندوزفون هفت پس از اندرویید جایگاه شماره 2 را از آیفون اپل ربوده و با افزایش میزان سهم پس از اندرویید قرار گیرد.

در تحقیقاتی که توسط IDC انجام شد، پیش بینی می*شود تا پایان امسال فروش گوشی*های هوشمند 55 درصد کل فروش گوشی را به خود اختصاص داده و 427 میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش برسد، این در حالی است که فروش این مدل گوشی*ها سال 2010 حدود 305 میلیون دستگاه گزارش شد. به این ترتیب انتظار می**رود فروش گوشی تا سال 2015 دو برابر شده و به بیش از 982 میلیون دستگاه برسد.
بر اساس گزارش IDC، کاهش میانگین قیمت فروش، افزایش عملکرد گوشی*ها و کاهش هزینه دستیابی به برنامه*های اطلاعاتی رشد بسزایی در افزایش فروش گوشی*های هوشمند داشته تا آنجا که انتظار می*رود بیش از چهاربرابر نرخ فروش کل گوشی*های تلفن همراه به گوشی*های هوشمند اختصاص یابد.
به این ترتیب تعداد بیشتری از مردم تا چهار سال آینده امکان خرید و استفاده از گوشی هوشمند را خواهند داشت.
به گفته کوین رستیو، تحلیلگر ارشد IDC، کاربران تلفن همراه در سراسر دنیا از این دستگاه*ها برای مکالمه یا پیامک بهره می*برند حتی در جاهایی برای خرید یا بانکداری از آنها استفاده می*کنند.
به گزارش IDC، افزایش فروش این گوشی*ها در بازارهای در حال توسعه اتفاق می*افتد و در مناطقی از قبیل آسیا- اقیانوسیه و آمریکای لاتین رشد فوق*العاده*ای خواهد داشت.
طی فصل چهارم سال 2010 آندرویید توانست از سد سیمبیان عبور کند و جایگاه آن را به خود اختصاص دهد. از آنجا که بسیاری از تولیدکنندگان اندرویید را به عنوان سیستم عامل اصلی روی گوشی*هایشان قرار داده*اند انتظار می*رود پلات*فورم گوگل در نیمه دوم سال 2011 با رشد 40 درصدی روبه*رو شود.
به این ترتیب سیمبیان که توسط بزرگ*ترین تولیدکننده گوشی* در دنیا پشتیبانی می*شد با استراتژی جدید نوکیا و رویگردانی* این تولیدکننده به سوی استفاده از ویندوز فون انتظار می*رود سهم بیشتری را از دست دهد.
براساس این گزارش، نوکیا اعلام کرده فقط تا سال 2016 از سیمبیان بر روی دستگاه*هایش استفاده می*کند.
اما نوکیا تا سال 2016 صبر نمی*کند که به طور کلی سیمبیان را کنار گذاشته و به سوی سیستم عامل دیگری برود، بلکه قرار است نخستین گوشی هوشمند خود با ویندوز فون هفت را سال آینده راهی بازار کند.
البته ویندوز فون هفت هم اکنون توسط تولیدکنندگانی همچون HTC مورد استفاده قرار گرفته اما سهم آن خیلی کم است.
با این حال اگر طبق برنامه ریزی*های از پیش تعیین شده پیش برود و نوکیا به موقع و سر وقت گوشی*های هوشمند مبتنی بر ویندوز فون را راهی بازار کند انتظار می*رود تا سال 2015، این سیستم عامل با بیش از 20 درصد سهم جایگاه شماره دو را به خود اختصاص دهد.
اما iOS اپل امسال همچنان جایگاه شماره سه را در جدول حفظ می*کند و در جهت بلوغ بیشتر و افزایش سهمش پیش می*رود. البته IDC انتظار دارد تا سال 2015میزان سهم اپل کاهش یابد.
IDC پیش بینی کرده، سیستم عامل بلک بری تا کسب جایگاه چهارم جدول سیستم عامل*ها امسال پیش می*رود اما از طرفی انتظار دارد میزان فروش گوشی*های بلک بری تا چهار سال آینده با کاهش روبه*رو شود.
بر اساس جدول IDC، اندرویید طی دو سال گذشته 7/23 درصد سهم داشته، امسال میزان سهمش به 9/38 درصد و تا سال 2015 میزان سهمش را به 8/43 درصد خواهد رساند.
سهم بلک بری در بازار طی دو سال گذشته 3/18 درصد، امسال به 2/14 و تا 2015به 4/13 درصد می*رسد. اما سیمبیان بیشترین کاهش میزان سهم را خواهد داشت، به طوری که انتظار می*رود از دو سال گذشته با 8/68 درصد، در طول سال جاری6/20 درصد سهم از بازار تلفن همراه داشته باشد، *اما تا سال 2015 این کاهش فوق*العاده*ای خواهد داشت و تک رقمی خواهد شد که بسیار ناامیدکننده است.
سهم iOS هم از گذشته با 9/17 درصد، امسال به 2/18 درصد می*رسد اما با نزول همراه خواهد بود و تا سال 2015 به 9/16 درصد خواهد رسید.
ویندوز فون و ویندوز موبایل هم که طی سال*های گذشته 3/82 درصد سهم بازار را در اختیار داشتند امسال میزان سهمش به 8/3 درصد می*رسد اما انتظار می*رود تا سال 2015 به 3/20 درصد برسد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 1 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط mahmood

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 113
بازدید دیروز : 9
بازدید هفته : 1142
بازدید ماه : 1141
بازدید کل : 220507
تعداد مطالب : 279
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1



www.Pichak.net Upload picture -->

كد ماوس

کد نمایش آب و هوا

آمار سایت

href=http://pichak.net/blogcod/weather>کد نمایش آب و هوا

javahermarket