خدمات تلفن همراه در ایران استاندارد نیست
محمود رودینی
welcome to my weblog

رییس کمیته مخابرات و ارتباطات مجلس شورای اسلامی گفت: «قیمت فعلی تلفن سیار عادلانه نیست و شرکت مخابرات ایران در آینده مجبور می.شود که قیمت آن را کاهش دهد.»

بنا به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، محمدرضا علی حسینی نماینده نهاوند با اشاره به ارائه خدمات تلفن همراه از سوی شرکت مخابرات از سال 73، افزود: «طراحی ارائه این خدمات به دلیل جامع نبودن با اشکال مواجه شد.»
وی یادآور شد: «شبکه باید به صورت دینامیک و پویا طراحی می.شد و طراحان آن را به طور دائمی به.روز می.کردند، در حالی که طراحی تلفن سیار کشور متوقف بود، لذا اختلال در موبایل.ها افزایش می.یافت.»
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه با مقایسه کشورهایی که همزمان با ایران از سیستم جی.اف.ام (جی.اس.ام)استفاده کردند و سیستم موبایل آنها نیز همزمان آغاز شد، وضعیت آنها را به مراتب بهتر از ما دانست و گفت: «در حال حاضر در آمریکا با جمعیت 250 میلیون نفری حدود 110 میلیون خط موبایل، ایتالیا با 50 میلیون نفر جمعیت بیش از 29 میلیون خط موبایل، کره با 60 میلیون نفر جمعیت حدود 27 میلیون خط فعال است. و در ایران با بیش از 60 میلیون نفر جمعیت اندکی بیش از 2 میلیون خط فعال وجود دارد.»
وی تصریح کرد: «از میان 40 کشور دنیا که سیستم جی.اف.ام(جی.اس.ام) استفاده می.کنند، ایران مقام آخر را داراست و این در شرایطی است که تلفن سیار آنها استاندارد بوده ولی این خدمات در ایران استاندارد نیست. اخیرا شرکت مخابرات اقدام به جذب مشاور خارجی نموده و خواستار بررسی و رسیدگی مشکلات اساسی است، قطعا اگر یک ضمانت اجرایی و همت جدی وجود داشته باشد، مشکلات قابل حل خواهد بود.»
علی حسینی ادامه داد: «یکی از راه حل.های اساسی این است که ضمن استفاده از تخصصهای خارجی، از نظرات کارشناسان داخلی ذیربط نیز بهره گرفته شود. زیرا کارشناسان بسیار توانمندی در سیستم موبایل کشور وجود دارد که باید به آنها بها داده شود.»
وی در مورد قیمت تلفن.های سیار اعلام کرد: «تلفن سیار اصولا در دنیا مجانی است و در واقع قیمت ناچیزی دارد. قیمت سیم.کارت تلفن.های ماهواره.ای که از طریق ماهواره ثریا بوسیله کشورهای عربی ارائه می.شود و در ایران نیز مورد استفاده است 25 هزار تومان است. البته قیمت پالس و هزینه.های ماهانه آن بیشتر از مبلغی است که در ایران اخذ می.شود. در حال حاضر قیمت موبایل به دلیل محدودیت تعداد آن بالاست و گرنه اگر 5 میلیون خط موبایل در کشور وجود داشته باشد دیگر هیچ کس 500 هزار تومان برای خرید موبایل پرداخت نمی.کند در سال جاری 20 درصد قیمت موبایل کاهش یافته است و حدود 460 هزار تومان به قیمت دولتی عرضه می.شود.»
به گفته وی مجلس در قانون بودجه سال جاری 20 درصد حق مالیاتی آن را حذف کرد لذا در حال حاضر دولت نمی.تواند موبایل را با قیمت بیش از 460 هزار تومان عرضه کند. اگر چه این مبلغ نیز بسیار بالا است زیرا قیمت تمام شده موبایل 200 دلار است، به عبارت بهتر هر مبلغی بیش از 160 تا 150 هزار تومان که از مردم اخذ شود پول اضافی است. موبایل از ابتدا حدود 200 هزار تومان هزینه داشت که این رقم به 150 تا 160 هزار تومان رسیده است.»



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 3 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط mahmood

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 9
بازدید هفته : 1038
بازدید ماه : 1037
بازدید کل : 220403
تعداد مطالب : 279
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1



www.Pichak.net Upload picture -->

كد ماوس

کد نمایش آب و هوا

آمار سایت

href=http://pichak.net/blogcod/weather>کد نمایش آب و هوا

javahermarket